Nog 1 keer Erwtensoep maar ala Richie
Pagina 1 van 1 • Deel •
Nog 1 keer Erwtensoep maar ala Richie
Ingredienten/benodigdheden
1 grote soeppan
water
2 rookworsten
750 gr. ribbetjes (of krabbetjes)
1 soepbot
1 pak spliterwten (Silvo)
4 preien
1 pak erwtensoep van Honig
2 rundvleesbouillon blokjes
Week de spliterwten volgens gebruiksaanwijzing.
Grote pan water op het vuur en met de ribbetjes en bouillonblokjes erin aan de kook brengen, laat dit lekker een avondje op klein vuurtje trekken. De volgende morgen, ribbetjes en soepbot (die kun je eventueel aan de hond geven) eruit halen en het bot van de ribbetjes er uit halen, vlees van de ribbetjes, spliterwten en de in ringen gesneden prei er bij, het pakje erwtensoep van honig erdoor en de gesneden rookworsten er bij. Lekker warm laten worden en opdienen.
1 grote soeppan
water
2 rookworsten
750 gr. ribbetjes (of krabbetjes)
1 soepbot
1 pak spliterwten (Silvo)
4 preien
1 pak erwtensoep van Honig
2 rundvleesbouillon blokjes
Week de spliterwten volgens gebruiksaanwijzing.
Grote pan water op het vuur en met de ribbetjes en bouillonblokjes erin aan de kook brengen, laat dit lekker een avondje op klein vuurtje trekken. De volgende morgen, ribbetjes en soepbot (die kun je eventueel aan de hond geven) eruit halen en het bot van de ribbetjes er uit halen, vlees van de ribbetjes, spliterwten en de in ringen gesneden prei er bij, het pakje erwtensoep van honig erdoor en de gesneden rookworsten er bij. Lekker warm laten worden en opdienen.
Re: Nog 1 keer Erwtensoep maar ala Richie
Richie, ik snap die bouillonblokjes en honighandel niet. Je trekt toch bouillon van je vlees en je hebt je groenten; dan heb je de rest helemaal niet meer nodig; gewoon iets langer laten trekken
Gast- Gast
Katje aan de ribbetjes en het soepbot zit niet zo heel veel vlees, om een lekkere bouillon van te trekken, dus enige smaakversterkende middelen mogen er dan wel in... zelf zou ik er een paar spekklappen, karbonade's aardappelblokjes en winterpeen toevoegen... Ik wil ook nog wat te kauwen hebben... Daarbij speel ik vals want de soep gaat in de snelkookpan en staat snel voor u op tafel... en wat ook lekker is wat spekreepjes erdoor... Vergeten we dit alles niet te serveren met roggebrood.... mmmmmmmmmmmm ik krijg trek...
Marsha, ik gooi er zelf ook speklappen door, maar van botten kun je een prima bouillon trekken hoor, dat doen de topchefs ook. Net als met visbouillon, dat trek je ook van de graten en de koppen.
Je moet het gewoon wat langer laten opstaan; een goede bouillon staat een halve dag op.
Je moet het gewoon wat langer laten opstaan; een goede bouillon staat een halve dag op.
Gast- Gast
haha, dat klopt ook wel maar die laten het bouillon ook soms nog langer staan, en vanmiddag werd bij ons op het werk door de chefkoks een erwtensoep te flauw bevonden.
deze soep mocht ook niet in de verkoop maar wel op het bord van het personeel... en dat vind ik niet erg...
idd Marsha, het beste resultaat krijg je als je echt de tijd neemt om zachtjes urenlang bouillon te laten pruttelen.
Het is ook handig om bouillon in zo'n ijsklontjesgeval te gieten als het afgekoeld is, dan heb je altijd bouillon bij de hand voor risotto of voor sauzen.
Maar jij bent kok?
Het is ook handig om bouillon in zo'n ijsklontjesgeval te gieten als het afgekoeld is, dan heb je altijd bouillon bij de hand voor risotto of voor sauzen.
Maar jij bent kok?
Gast- Gast
Nee Katje, ik ben zelf geen kok, maar mijn collega's zijn dat voor het grootste deel wel... Ik ben ten hoogste als ondersteuning voor hun smerige rotzooi aan het werk, of alle andere werkzaamheden die voorbij komen binnen het Horecabedrijf waar ik werk... met als doel... Onze gasten een prettig en aangenaam verblijf te verzorgen, en er zeker voor te zorgen dat de erwtensoep die ze als lunch kunnen kopen ook lekker smaakt... het bedje schoon en strak opgemaakt is... gastvriendelijke ontvangst door onze gastheren en vrouwen... en zo kan ik nog wel even verder gaan
Margo en Kaatje gewoon eten en maken zoals ik het zeg, wedden dat ie smaakt
'k dacht het niet Richie, Katje werkt niet met Honigshit
Dat is een kok onwaardig
Dat is een kok onwaardig
Gast- Gast
Is helemaal niet nodig als je de spliterwten en de knolsederij vanaf het begin laat meekoken
Gast- Gast
Mis ik een aardappel in het verhaal?? Of is dat door die Honigshit niet nodig?
Gast- Gast
Similar topics» Nog 1 keer Erwtensoep maar ala Richie
» Erwtensoep, weinig werk, maar heerlijk!
» Erwtensoep van Miennnn.
» koken met zakjes, pakjes en potten
» Erwtensoep, weinig werk, maar heerlijk!
» Erwtensoep van Miennnn.
» koken met zakjes, pakjes en potten
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: