Hachee
Pagina 1 van 1 • Deel •
Hachee
Vorige week heb ik weer eens hachee gemaakt.
Wat heb je daarvoor nodig?
1 juspan
1 sudderplaatje voor op het gas (anders gaat het echt te hard)
750 gram sucadelappen
4 grote uien
2 tomaten
1 laurierblaadje
1 rundvleesbouillon blokje
2 eetlepels azijn
Peper, zout, nootmuskaat, boter.
Snijd het vlees in gelijke blokjes. Ik koop geen hacheevlees want 1ne stukje is groot en het ander een friemeltje.
Snij de 4 grote uien in ringen.
Braadt het vlees in wat boter op hoog vuur. Als het vlees lekker bruin wordt, de uien erbij, Goed omroeren. Giet er wat water bij en het bouillon blokje, laurierblaadje, wat peper en zout, wat nootmuskaat en de 2 lepels azijn. Zelf voeg ik er nog tomaten bij omdat ik het lekker vindt.
Het kleinste gaspitje op de laageste stand zetten en het plaatje erop leggen. Vervolgens laat je het 2 - 3 uur sudderen. Als het vlees gaar is bind ik het met maizena, aangemaakt met water. Er zijn ook pakjes te krijgen Mix voor Hachee van honig.
Wij eten de hachee met rode kool en gekookte aardappels.
Maar met patat is ook heerlijk!!!
Eet smakelijk.
Wat heb je daarvoor nodig?
1 juspan
1 sudderplaatje voor op het gas (anders gaat het echt te hard)
750 gram sucadelappen
4 grote uien
2 tomaten
1 laurierblaadje
1 rundvleesbouillon blokje
2 eetlepels azijn
Peper, zout, nootmuskaat, boter.
Snijd het vlees in gelijke blokjes. Ik koop geen hacheevlees want 1ne stukje is groot en het ander een friemeltje.
Snij de 4 grote uien in ringen.
Braadt het vlees in wat boter op hoog vuur. Als het vlees lekker bruin wordt, de uien erbij, Goed omroeren. Giet er wat water bij en het bouillon blokje, laurierblaadje, wat peper en zout, wat nootmuskaat en de 2 lepels azijn. Zelf voeg ik er nog tomaten bij omdat ik het lekker vindt.
Het kleinste gaspitje op de laageste stand zetten en het plaatje erop leggen. Vervolgens laat je het 2 - 3 uur sudderen. Als het vlees gaar is bind ik het met maizena, aangemaakt met water. Er zijn ook pakjes te krijgen Mix voor Hachee van honig.
Wij eten de hachee met rode kool en gekookte aardappels.
Maar met patat is ook heerlijk!!!
Eet smakelijk.

Miennnn- Music-director

- Aantal berichten: 1860
Registratiedatum: 16-12-08
Leeftijd: 56
Re: Hachee
Jammie, jammie hachee!
Ik prik in de laurierbladeren altijd wat kruidnagels, maar verder maak ik het op het bouillonblokje na hetzelfde
Ik prik in de laurierbladeren altijd wat kruidnagels, maar verder maak ik het op het bouillonblokje na hetzelfde
Gast- Gast
Re: Hachee
Tips stukjes peperkoek erdoorheen of pure chocola geeft het een heerlijk zoetje en de peperkoek bind bovendien de hachee.

Vleertje- Music-Maniac !!!

- Aantal berichten: 3563
Registratiedatum: 16-12-08
Leeftijd: 40
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: