Clarence Clemons, saxofonist E-Street Band
Pagina 1 van 1 • Deel •
Clarence Clemons, saxofonist E-Street Band
Dat was niet leuk wakker worden vanmorgen
Saxofonist band Bruce Springsteen overleden
Laatste update: 19 juni 2011 07:18 info
LOS ANGELES - De saxofonist van de band van Bruce Springsteen, Clarence Clemons, is zaterdag overleden.
Foto: ANP Dat meldde de Amerikaanse krant The New York Times.
Clemons speelde in Springsteens E Street Band sinds 1971 en droeg daar de bijnaam The Big Man. In nummers als Born to Run en Jungleland speelde de Amerikaan solo's. Ook had Clemons een hit in 1985 met You're a friend of mine, een duet met Jackson Browne.
Clemons werd op 11 januari 1942 geboren in Norfolk in de staat Virginia. Op de middelbare school begon hij met saxofoon spelen. Ook was hij een talentvol American footballspeler, maar een auto-ongeval maakte een einde aan zijn droom om profspeler te worden.
Hippe rocker
In 1971 hoorde Clemons over een hippe jonge rocker in New Jersey. Clemons liep de club binnen waar Bruce Springsteen die winderige avond speelde. De wind rukte de deur uit de handen van Clemons en alle ogen in de zaal waren meteen op hem gericht, ook die van Springsteen.
Springsteen verwelkomde Clemons meteen op het podium. Clemons vertelde daar in 2009 over: ''Toen ik het podium op stapte, zag ik al voor me hoe de toekomst zou worden. Ik wist dat Springsteen degene was waar ik naar zocht, degene die me een stap verder zou kunnen brengen. Het was liefde, liefde op het eerste gezicht.''
Clemons overleed aan de gevolgen van een beroerte die hij op zondag 12 juni had. Hij is 69 jaar geworden.
Voor mij het allermooiste nummer van Springsteen met die geweldige sax solo van Clarence Clemons...RIP
Saxofonist band Bruce Springsteen overleden
Laatste update: 19 juni 2011 07:18 info
LOS ANGELES - De saxofonist van de band van Bruce Springsteen, Clarence Clemons, is zaterdag overleden.
Foto: ANP Dat meldde de Amerikaanse krant The New York Times.
Clemons speelde in Springsteens E Street Band sinds 1971 en droeg daar de bijnaam The Big Man. In nummers als Born to Run en Jungleland speelde de Amerikaan solo's. Ook had Clemons een hit in 1985 met You're a friend of mine, een duet met Jackson Browne.
Clemons werd op 11 januari 1942 geboren in Norfolk in de staat Virginia. Op de middelbare school begon hij met saxofoon spelen. Ook was hij een talentvol American footballspeler, maar een auto-ongeval maakte een einde aan zijn droom om profspeler te worden.
Hippe rocker
In 1971 hoorde Clemons over een hippe jonge rocker in New Jersey. Clemons liep de club binnen waar Bruce Springsteen die winderige avond speelde. De wind rukte de deur uit de handen van Clemons en alle ogen in de zaal waren meteen op hem gericht, ook die van Springsteen.
Springsteen verwelkomde Clemons meteen op het podium. Clemons vertelde daar in 2009 over: ''Toen ik het podium op stapte, zag ik al voor me hoe de toekomst zou worden. Ik wist dat Springsteen degene was waar ik naar zocht, degene die me een stap verder zou kunnen brengen. Het was liefde, liefde op het eerste gezicht.''
Clemons overleed aan de gevolgen van een beroerte die hij op zondag 12 juni had. Hij is 69 jaar geworden.
Voor mij het allermooiste nummer van Springsteen met die geweldige sax solo van Clarence Clemons...RIP

Joyce- Music-Maniac !!!

- Aantal berichten: 3578
Registratiedatum: 16-12-08
Re: Clarence Clemons, saxofonist E-Street Band
Hier nog een bekend nummer, samen met Jackson Browne...de actrice die filmt is Daryl Hannah

Joyce- Music-Maniac !!!

Hij was misschien wel de bekendste saxofonist uit de rock-geschiedenis en had niet voor niets een prominente rol naast Bruce. Zijn spel tilde de muziek van Springsteen een niveau hoger. R.I.P.
Dus toch.............
Ja Clarence was fenomenaal, een E street Band zonder hem..........het zal erg wennen worden.
Rust zacht Clarence!
Ja Clarence was fenomenaal, een E street Band zonder hem..........het zal erg wennen worden.
Rust zacht Clarence!
Wat een klap zal dit wezen voor Bruce, ik vraag me zelfs af of we hem en de E-street band nog wel op de podia zullen terugzien.
Ik heb het genoegen gehad een aantal malen naar een concert van Sprinsteen en band te zijn geweest en de interactie tussen "the Big Man" en "the Boss"was altijd overweldigend, Clemons is in mijn ogen, oren en beleving dan ook onvervangbaar.
Eeen groot verlies voor alle Springsteen bewonderaars dat is een feit.
Ik heb het genoegen gehad een aantal malen naar een concert van Sprinsteen en band te zijn geweest en de interactie tussen "the Big Man" en "the Boss"was altijd overweldigend, Clemons is in mijn ogen, oren en beleving dan ook onvervangbaar.
Eeen groot verlies voor alle Springsteen bewonderaars dat is een feit.
He was a very gifted man. We zullen voortaan zijn scheurende saxofoon moeten missen.
Rust zacht Clarence !
Rust zacht Clarence !

MrJohn- Music-Master

- Aantal berichten: 5154
Leeftijd: 61
Bruce Springsteen....
Bruce Springsteen noemt het verlies van de saxofonist en goede vriend immens. "We zijn vereerd en dankbaar dat we hem hebben gekend en dat we bijna veertig jaar met hem op hebben mogen treden", schrijft Springsteen op zijn website.
"Clarence heeft een schitterend leven gehad", concludeert Springsteen. The Boss schrijft verder dat Clemons zich tijdens elk concert volledig gaf.
"Hij hield van de saxofoon en van onze fans. Hij was een goede vriend en met hem aan mijn zijde konden de band en ik een verhaal vertellen dat veel dieper ging dan enkel onze muziek", schrijft Springsteen. "Zijn leven, zijn herinnering en zijn liefde leven voort in dat verhaal en onze band."
http://www.brucespringsteen.net/news/index.html
Bruce Springsteen noemt het verlies van de saxofonist en goede vriend immens. "We zijn vereerd en dankbaar dat we hem hebben gekend en dat we bijna veertig jaar met hem op hebben mogen treden", schrijft Springsteen op zijn website.
"Clarence heeft een schitterend leven gehad", concludeert Springsteen. The Boss schrijft verder dat Clemons zich tijdens elk concert volledig gaf.
"Hij hield van de saxofoon en van onze fans. Hij was een goede vriend en met hem aan mijn zijde konden de band en ik een verhaal vertellen dat veel dieper ging dan enkel onze muziek", schrijft Springsteen. "Zijn leven, zijn herinnering en zijn liefde leven voort in dat verhaal en onze band."
http://www.brucespringsteen.net/news/index.html

Joyce- Music-Maniac !!!

ik zie dit topic en denk: nee toch?! dat is een heel stuk van de E- streetband eruit!
Ik heb meteen weer de cd Born In The USA opgezet, alles blijft geweldig!
Ik heb meteen weer de cd Born In The USA opgezet, alles blijft geweldig!
Ik was hierbij (op een afstand en alleen gehoord, niet gezien..maar toch) op Pinkpop 2009.
Damn. Ik zag het vannacht op teletekst toen ik thuiskwam na een optreden. Weer een muzieklegende minder...
Als ik dan toch een nummer uit zijn nalatenschap met de E-Streetband en solo ( met oa Jackson Browne) mee mag nemen, is het wel Thunder road. Zijn solo aan het slot van de plaat is echt geweldig.
Als ik dan toch een nummer uit zijn nalatenschap met de E-Streetband en solo ( met oa Jackson Browne) mee mag nemen, is het wel Thunder road. Zijn solo aan het slot van de plaat is echt geweldig.

Mauricedegier- Music-Maniac !!!

- Aantal berichten: 2079
Registratiedatum: 31-12-08
Leeftijd: 30
http://www.nj.com/news/index.ssf/2011/06/clarence_clemons_death_provoke.html

ErickNJ- Music-director

- Aantal berichten: 1774
Registratiedatum: 20-12-08

ErickNJ- Music-director

http://www.nytimes.com/2011/06/20/arts/music/clarence-clemons-much-more-than-springsteens-sideman.html

ErickNJ- Music-director

ErickNJ schreef:http://www.nj.com/news/index.ssf/2011/06/clarence_clemons_death_provoke.html
Mooie achtergrond info Erick...thanks..
Prachtige foto ook hierboven van Bruce en Clarence...

Joyce- Music-Maniac !!!

Wat een enorm gemis. Ik wist dat hij een beroerte had gehad, maar schrok me rot toen ik dit op t (Belgische) journaal hoorde. 69 jaar oud slechts. Weg kans om ooit nog eens de (bijna) volledige e-streetband aan het werk te zien. Clemons was een onmisbare schakel in de muzikale spektakels die Springsteen en co van hun optredens maakten. Ik vrees dat dit het einde van de band betekent omdat je Clemons, zeker ook gezien de enorme chemie tussen hem en Springsteen, niet zomaar vervangt, los van de vraag of The Boss daarop zit te wachten.
Clemence was een legende
Clemence was een legende

- Aantal berichten: 1923
Registratiedatum: 05-12-08
Leeftijd: 23
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: